žao mi ateista...

nedjelja , 31.08.2008.


Htjeli mi to priznati ili ne, u nasem zivotu vazno mjestu zauzimaju tri stvari koje su u sebi jako povezane: filozofija, teologija i molitva. yes

Filozofija je vec odavno „omražena” burninmad materija vecine studenata i ucenika, a nije bas popularna niti među ostalom populacijom. no
Tako da se ovdje ne radi o toj znanstvenoj filozofiji koja je mozda nekad znala biti teska i samim njenim stvarateljima; ne radi se, dakle, o visokoj, prosjecnom covjeku nerazumljivoj filozofiji.
Radi se o onom najjednostavnijem obliku filozofije.
Radi se jednostavno o trazenju istine, istrazivanju, propitkivanju, trazenju razloga za nesto sto nam se dogodilo, radi se o trazenju uzroka nekog dogadjaja, čina ili situacije.
Jednostavnije receno svi su ljudi filozofi, ne zbog toga sto im mozemo pripisati onu negativnu uzrecicu: „Ma, taj samo filozofira!”, vec zato sto se svi ljudi pitaju i traze odgovor, traze istinu! sretan

"Zasto je ovako moralo biti?
Zasto nemam ovo ili ono?
Zasto sam bezvoljan?
Zasto je morao umrijeti?
Tko je tako zao da tako nesto uciniti?
Koliko mrznje ima netko da takvo sto ucini?
Gdje je sreca?
Ima li smisla ovo ili ono?
Gdje je smisao?
Zasto ja nisam kao i drugi?
Zasto nisam zadovoljan sam sa sobom?
Zasto je ovo ovako tesko?
Zasto je zivot tako okrutan?
Kako dalje?
Tko ce mi pomoci?
Kako se postaviti na neku situaciju?
Da li sam na pravom putu?
Sto i kako mogu popraviti i uciniti boljim u svom zivotu?"

I jos jedno milijardu drugih pitanja nam padaju na pamet u potrazi za istinom, za odgovorima, za objasnjenjima.
I to je ono najjednostavnije “filozofiranje” (u pozitivnom smislu), po tome smo svi filozofi!



Teologija; takodjer, ne ona koja se uci na teoloskim ucilistima, niti ona koja se nalazi u velikim, debelim teoloskim knjigama, niti ona koja koristi samo “komplicirane” pojmove (npr.: transcendentno - imanentno; uostalom, mislim da ova dva pojma ne bi znali objasniti čak i neki studenti teologijenut).
Ovdje se misli na onu teologiju koja je svim krscanima bliska i svojstvena (teologija znaci zapravo “govor o Bogu”; theos = Bog; logein = nauka, znanost, govor, rijec).
Ono trazenje istine koje je u svima prisutno ovdje dobiva rjesenje i odgovor!

Sve ono sto smo culi na vjeronauku, na propovijedima, sve sto smo procitali u Svetom Pismu ili u nekoj duhovnoj knjizi, sve sto smo culi u liturgijskim slavljima ili tijekom mnogih poboznosti ili kakvih susreta, sve sto smo naucili od roditelja ili odgajatelja, sve sto smo sami spoznali i zakljucili zdravim razumom; sve to nam pomaze u rjesavanju onih brojnih pitanja. To je temelj pronalaska istine.


"Zivot je lijep!
Bog je dobar!
Volim svoju djecu!
Volim svoju obitelj!
Volim svoje roditelje!
Volim svog supruga (suprugu)!
Volim svoj zivot!
Ima puno dobrih ljudi!
Vrijedi zivjeti za one koje volim!
Nekad cu i ja pregristi jezik!
Osudjujuci druge, osudjujem samoga sebe!
Prihvatit cu druge kakvi jesu!
Prihvacam i dobro i lose koje se dogadja!
Necu tugovati za nekim cijeli zivot, vec cu biti zahvalan sto sam poznavao pokojnika i sto sam od njega puno primio!
Pokojnik ce umrijeti tek kada ga zaboravim i prestanem misliti na njega i o njemu!
Ljubav oslobadja, mrznja zarobljava!
Koliko vise enegrije utrosim na mrznju, toliko manje imam energije za ljubav!
Moja zavist prema nekome je uzaludna, jer vec imam sve sto mi treba!"

I jos bar milijardu drugih odgovora mozemo izvuci “teologizirajuci” na ovaj nacin. A tako cine svi krscani, i oni “sa skolom” i oni bez nje. SVI! yes




I zadnja po redu, ali ne i po vaznosti – molitva.
Opet, ne radi se o onoj molitvi koju poznajemo u obliku krunice, kriznog puta, raznih poboznosti ili hodocasca.
Zna se dogoditi da covjek izmoli krunicu, pa i cijeli ruzarij ili krizni put ili ode na hodocasce, a da u svoj toj poboznosti ne kaze niti jedan put ISKRENO u sebi:
“Boze, hvala Ti!”, “Boze, oprosti mi!”, “Boze, molim te!”, “Boze moj i sve moje!”…

Ovdje se radi o molitvi zahvale, o molitvi prihvacanja, o molitvi prosnje, o molitvi predanja Bogu! Ovdje se radi o molitvi u kojoj prihvacamo i prikazujemo Bogu onaj odgovor, onu istinu do koje smo dosli pitajuci se i istrazujuci.

Jednostavno reći Bogu:
“Hvala Ti!
Oprosti mi!
Prihvacam tvoju volju!
Pomozi mi u ovoj kusnji!
Hvala Ti sto osjetim tvoju dobrotu kroz ljubav svoje obitelji, roditelja, djece, muza, zene, brace, sestara!”

Mozemo pak moliti i ovako:
“Zasto bas ja?
Zasto si to dopustio?
Zasto ova kusnja?
Opet me kusas?
Zasto je tako tesko?
Zasto si dopustio da umre?
Ne zelim to!
Necu tako, tesko mi je!
Nek me mimoidje ovaj kalez!
Neka me zaobidje ova kusnja, ova napast!
Ne mogu vise ovako!
Boze, Ti sve znas, sve vodis, o svemu se brines, poznajes me vise nego ja sam sebe;
ti znas sto mi treba vise nego ja sam;
sve je u tvojim rukama i prihvacam tvoju volju i tvoje odluke koje su meni nekad jako nerazumljive,
nerazumljive cak do te mjere da me dovode u kusnju da pomislim da ti i nisi bas nesto Svemocan,
koje me dovode u kusnju da tebe optuzim za gluposti koje ljudi rade.
Ti si mi dao slobodu do te mjere da se cak mogu ljutiti na tebe,
mogu te cak optuziti za sve lose sto se meni dogadja, a u isto vrijeme sve dobro sto se dogadja smatrati mojom zaslugom.
Toliko si mi slobode dao da cak mogu reci da Ti ne postojis;
mogu reci da ne postoji Onaj zbog kojeg ja postojim – zvuci glupo nut reci uzroku svoga postojanja da ne postoji, ali sam slobodan to reci – toliko je neizmjerna sloboda koju si mi dao!




I jos milijardu slicnih molitava u sebi izricemo koje nitko ne cuje, koje nitko ne vidi i za koje nitko ne zna osim tebe i Boga!
Temelj te molitve je iskrenost.
Iskrena molitva, pa makar bila molitva u kojoj izrazavamo Bogu svoje ogorcenje prema njemu, bilo da ga “optuzujemo” za nesto,
bilo da mu govorimo da ga ne razumijemo – to je jedina prava molitva!
A ta iskrenost koju nam je Bog dopustio da imamo prema njemu govori koliko nam je naš Bog blizu!!!
Jer inace, kako bi svom Bogu mogao reci sve sto te muči i zaokuplja ti misao, ako bi on bio stari sijedi bradati sudac koji sjedi na sudačkoj stolici i jedva čeka da netko sagriješi, pa da ga osudi na vječni pakao???
Takav bog ne bi ni sam sebe volio, a kamoli dao svoga Sina za nas!!!


Zakljucujem;
na taj nacin moleci jedna domacica u kuhinji cuvajuci svoju djecu moze moliti iskrenije nego netko na putu za Medjugorje!
I jedan traktorist, radeci na polju, moze biti bolji “molitelj” od nekog koji "kruniča" po cijele dane!
I jedan radnik na svom radnom mjestu moze biti povezaniji s Bogom kroz takvu molitvu negoli netko tko “čita” krizni put.


Samo, nije ovo “izgovor” no da se ukinu sve poboznosti, krunice, krizni putevi, i hodocasca, vec je to “nagovor” yes na sto iskreniju molitvu, bilo u kuci, bilo u crkvi, bilo na polju, bilo na radnom mjestu, bilo na hodocascu!!!


Zakljucujem (ovaj put zapravo!);
filozofirati moze svatko, pa cak i teologizirati moze svatko, ali moliti moze samo vjernik!!!
Ali moliti na ovaj nacin na koji mozemo mi krscani – tako ne moze nitko!!!
Nikome nije Bog tako blizu kao nama!!!
Nikome Bog nije dosao tako blizu kao nama!!!
Mi se mozemo sa svojim Bogom i svadjati i prepirati, ali uvijek na kraju zakljuciti da sve sto On radi, radi iz ljubavi prema nama!yes


Zato mi je ponekad žao ateista (a-theos = bez-Boga) jer nemaju se s kime cak ni prepirati, a kamoli se nekome utjecati u najtezim trenucima zivota i zahvaljivati u najljepsim trenucima!!!



mahwavehrvatskamahwave

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.